از جمله مغذی‌ترین محصولاتی است که سرشار از منیزیم، پتاسیم، کلسیم، آهن و برخی ویتامین‌ها مانند انواع ویتامین‌های گروه B است و به همین دلیل مصرف روزانه آن همیشه توصیه می‌شود.

 

در این بین، گروهی از افراد به دلیل ترس از بروز اضافه‌وزن سراغ عسل نمی‌روند اما این یک باور نادرست است چرا که پژوهش‌های اخیر متخصصان نروژی نشان می‌دهد عسل، مناسب‌ترین شیرینی برای افراد چاق و دارای اضافه‌وزن و حتی در حال رژیم است؛ البته به شرطی که بیشتر از یک قاشق غذاخوری در روز مصرف نشود.

 

از طرفی مصرف مداوم و به اندازه عسل طبیعی به از بین بردن چربی‌های بدن به ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز مۆثر است.

مصرف مداوم و به اندازه عسل طبیعی به از بین بردن چربی‌های بدن به ویژه چربی‌های اطراف قلب بسیار کمک می‌کند و به همین دلیل در پیشگیری از بروز سکته‌های قلبی نیز مۆثر است

علاوه بر این، عسل به دلیل کالری بسیار کمی که دارد، از جمله موادغذایی شیرین محسوب می‌شود که مصرف روزانه آن برای افراد چاق مشکل‌ساز نیست؛ حتی درمانگران طب سنتی هندوستان به افراد مبتلا به اضافه وزن توصیه می‌کنند، برای کاهش وزن هفته‌ای 3 تا 4 بار، شربت عسل و دارچین بخورند.

 

برای تهیه این شربت کافی است، یک فنجان آب‌جوش را با 2 قاشق چای‌خوری عسل و یک قاشق چای‌خوری دارچین ترکیب کرده، پیش از مصرف صبحانه میل کنند.