عسل مجید

عسل طبیعی فروش تضمینی

۶۷ مطلب در تیر ۱۳۹۶ ثبت شده است

10 درمان طبیعی با استفاده از عسل

10 درمان طبیعی با استفاده از عسل

 

از درمان زخم ها  تا  شربت سرفه و درمان شوره سر، عسل برای حل انواع مسائل مربوط به بدن دارویی معجزه آساست.

 

انسان مدرن بسیار باهوش است - ما می توانیم فضا را کشف کنیم، بیماری ها را درمان کنیم و ما عملا کل دانش بشری را در جیب هایمان داریم. اما اجداد باستان ما نابغه های جهان طبیعی بودند.

۱ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

10 خاصیت استفاده از عسل طبیعی

10مزایای زیبایی و استفاده برای عسل

این یک غذای طبیعی، طلایی و خوشمزه است - اما امروزه این غذای فوق العاده باعث ایجاد اثراتی شگفت انگیز به عنوان یک ماده معجزه گر در زیبایی می شود و نه فقط یک همدم خوشمزه برای کره بادام زمینی.

پس معامله بزرگ با عسل چیست؟

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

• آشنایی با سایر فرآورده های کندو


آشنایی با ارزش غذایی فرآورده های کندو

 

 موم زنبور عسل ماده ای است جامد و بی شکل با بوی عسل، بدون طعم که وقتی در بین انگشتان دست فشار داده شود نرم بوده و حالت پلاستیک را دارد ولی وقتی کاملاً سرد باشد، خشک و شکننده است.

موم زنبور عسل

موم زنبور عسل از زمان های بسیار قدیم مورد استفاده انسان بوده است. مصریان باستان در 4200 سال قبل از میلاد مسیح، زنبور عسل را نگهداری کرده

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

فرآورده های زنبور عسل

فرآورده های زنبور عسل

عسل

عسل از قدیمی ترین شیرین کننده هایی است که مورد استفاده انسان بوده است و حاوی قندهای گلوکز، فروکتوز، مواد معدنی مثل  منیزیم، پتاسیم، کلسیم، کلریدسدیم، گوگرد، آهن و فسفات است. در ضمن این که ویتامین هایی متفاوتی در آن دیده می شود.

عسل حاوی آنتی بیوتیک های متفاوتی است و علاوه بر املاح فوق، مواد معدنی

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

انواع زنبور

نژادهای زنبور عسل

زنبور هندی Aspis Indica کمی کوچک تر از زنبور عسل معمولی بوده ، قد کارگرش 13 میلی متر می‌باشد. سلول هایی را که با موم در روی شانها (تخته های چوبی یا پلاستیکی مخصوص کندو) درست می‌نماید از سلول های زنبور عسل کوچک تر هستند.

زنبور درشت Apis Dorsata در هندوستان و چین زندگ

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

اسرار طبی عسل

حکمت‌ها و اسرار علمی : درباب عسل‌

بسیاری از صاحب‌نظران،مفسران و پزشکان در مورد اهمیت غذائی و دارویی (شفابخشی) عسل سخن گفته و بر قرآن کریم آفرین گفته‌اند که آن را «شفا» خوانده است. در این میان یکی از کاملترین تحقیقات در این زمینه را از نظر می‌گذرانیم و به برخی دیگر اشاره خواهیم کرد:

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

موی زیبا با عسل

تقویت و زیبایی موها با عسل

همه افراد به طور معمول روزانه 20 تا 100 تار موی خود را از دست می دهند. اما ریزش مو بیش از این مقدار باعث کم مویی فرد می شود. علت ریزش مو متفاوت است از جمله نبود تعادل هورمونی، مراقبت نکردن از مو، سوء تغذیه، مصرف بعضی از داروها از جمله داروهای غنی از ویتامین A یا داروهایی که برای درمان بیماری های مختلف مانند نقرس،

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

معجونی برای کودکان

عسل، بهترین شربت سینه برای کودکان


اخیراً محققان تأثیر عسل و شربت سینه را روی کودکانی که دچار سرماخوردگی و سرفه هستند مورد بررسی قرار داده و به این نتیجه رسیدند که عسل بهتر از شربت سینه، سرفه‌ی کودکان را درمان می‌کند.


آیا فرزندتان سرماخورده و مدام سرفه می‌کند؟ آیا از شربتی که از داروخانه گرفته‌اید ناامید شده‌اید؟ در این صورت به سراغ عسل بروید. زیرا محققان آمریکایی ثابت کرده‌اند که عسل برای تسکین سرفه‌ی کودکان بسیار مؤثرتر از دارو است.

 

دکترایان پل و همکارانش در دانشگاه پنسیلوانیا، 105 کودک که دچار سرماخوردگی بودند را تحت نظر گرفتند.

این کودکان مدام سرفه می‌کردند به طوری که سرفه مداوم مانع از خواب آن‌ها می‌شده است.

محققان این کودکان را به سه گروه تقسیم کردند و به گروه اول هر شب قبل از خواب یک قاشق عسل دادند، به گروه دوم یک قاشق شربت سینه و به گروه سوم هیچ دارویی داده نشد.

 

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند و خواب راحت‌تری داشتند.

 

سؤال اینجاست که چرا عسل تا این اندازه مفید است؟ محققان در پاسخ به این سؤال می‌گویند: «عسل سرشار از آنتی اکسیدان‌ها و مواد ضدمیکروب است و به همین دلیل می‌تواند سرفه را درمان کند

 

میزان مصرف برای کودکان:

برای کودکان بین 2 تا 5 سال: نصف قاشق چای‌خوری

برای کودکان 6 تا 11 سال: یک قاشق چای‌خوری

برای بچه های بزرگ‌تر از 11 سال: دو قاشق چای‌خوری عسل

محققان دریافتند که عسل بهتر و مؤثرتر از هر دارویی عمل می‌کند. آن‌ها مشاهده کردند کودکانی که قبل از خواب یک قاشق عسل خورده‌اند کمتر سرفه می‌کنند

و خواب راحت‌تری داشتند

البته روشن است که کودکان عسل را راحت‌تر از شربت‌های تلخ و بد مزه خواهند پذیرفت به خاطر اینکه با طعم شیرینی از سرفه خداحافظی خواهند کرد.

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

داتسان مورچه و عسل

داستان آموزنده “مورچه و عسل

 

مورچه ای در پی جمع کردن دانه های جو از راهی می گذشت

و نزدیک کندوی عسل رسید. از بوی عسل دهانش آب افتاد

ولی کندو بر بالای سنگی قرار داشت و هر چه سعی کرد

از دیواره سنگی بالا رود و به کندو برسد نشد.

دست و پایش لیز می خورد و می افتاد

هوس عسل او را به صدا درآورد و فریاد زد:

ای مردم، من عسل می خواهم، اگر یک جوانمرد پیدا شود

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید

استفاده از عسل در زیباسازی و مراقبت از پوست

چگونگی استفاده از عسل در مراقبت از پوست خود

 پوست زیبا با عسل

آموزش روش های  زیباسازی پوست  در همه جا در Pinterest و Instagram در حال حاضر وجود دارد که با مواد شیمیایی و حتی گاه خطرناک برا ی پوست شما می باشد اما اگر شما به دنبال یک راه طبیعی و خانگی هستید تا پوست درخشان داشته باشید عسل یکی از

۰ نظر موافقین ۰ مخالفین ۰
عسل مجید