مزایای آن خارج از آشپزخانه از این واقعیت است که دارای خواص ضد باکتری و ضد قارچی است. این بدان معنی است که برای سلامت بدن شما در داخل و خارج مناسب است. عسل بدون چربی، بدون کلسترول، بدون سدیم و حاوی ویتامین ها، آنتی اکسیدان ها و اسیدهای آمینه است. عسل به خاطر ضد پیری و قدرت های افزایش دهنده زیبایی چهره از مواد شناخته شده در مصر باستان است، جایی که کلئوپاترا بر روی تخت سلطنتش می نشیند، در حالیکه توسط بندگانش با عسل سروکار دارد. در حالیکه تمام عسل این خواص را دارد، برخی از گونه ها بیشتر سودمند هستند.

1. عسل برای مبارزه با آکنه

آکنه نتیجه باکتریایی در سطح پوست و در منافذ ماست.
چند هفته سعی کنید شستشوی صورت خود را با عسل آغاز کنید. بطور سخاوتمندانه اعمال کنید، بگذارید یک یا دو دقیقه روی پوستتان بنشینید و سپس آب گرم آن را بشویید. اگر شما یک صورت کامل از آرایش داشته باشید، می توانید از روغن طبیعی مانند روغن جوزوبا  بادام برای پاک کردن تمام محصولات قبل از استفاده از عسل خام استفاده کنید. ترکیبی از این مواد احساس شادابی برای پوست صورت شما خواهد داد.

2. عسل برای ضد پیری

به یاد داشته باشید آنتی اکسیدان های فوق الذکر؟ آنها می توانند چروک ها را جلوگیری کنند و به طور کلی اثرات پیری پوست را کاهش دهند.
استفاده از عسل خام برای جلوگیری از پیری در ساده ترین راه ممکن - فقط آن را بر روی صورت خود قرار دهید! و سپس با آب گرم شستشو دهید پوست شما ملایم و صاف است و شما یک قدم به جاودانگی نزدیک خواهید شد.

3. عسل برای بهبود چهره شما
مخلوطی از عسل با  روغن نارگیل بسازید و آن را هفته ای دو تا سه بار بروی پوست صورت خود حتی سایر نقاط بدن خود بمالید بعد از چند بار استفاده متوجه نتایج شگفت انگیز آن بروی پوست خود خواهید شد.

4. عسل به عنوان یک مرطوب کننده

زمستان می آید، پوست بچه ها، و ما نیازمند به رطوبت است که می توانیم دریافت کنیم.
عسل به عنوان یک مرطوب کننده قوی است  میتوانید از عسل بعنوان یک مرطوب کننده برای پوست صورت خود استفاده نمایید.

5. عسل به عنوان ماسک مو

درست است که عسل خام محدودیت زیبایی ندارد.
نه تنها می توانید آن را در بسیاری از روشهای زیباسازی پوست بهره ببرید، شما همچنین می توانید یک ماسک موبرای بهبود درخشش و قدرت ریشه های مو ایجاد کنید.عسل را با روغن زیتون مخلوط کنید و از ریشه ها به نکته ها اعمال کنید. با یک  حوله  موهای خود را پوشش .دهید و بعد از یک دوش وشستشوی مو های خود از درخشش موهایتان لذت ببرید.

6. عسل برای بهبود شرایط پوست

پوسیدگی، اگزما و پسوریازیس

گفته می شود عسل برای بهبود شرایط پوستی مانند پسوریازیس و اگزما به علت ترکیبی از خواص ضد قارچی، ضد باکتری و ضد التهابی آن بهبود دهنده است.

7. عسل برای کمک به کاهش وزن

این یک راز نیست که شکر بیش از حد در رژیم غذایی بد است. شکر قهوه ای سفید یا قهوه ای با عسل جایگزین عالی برای کاهش استفاده از شکر تصفیه شده است. بعضی از کارشناسان همچنین توصیه می کنند هر روز صبح به خوردن عسل با لیمو  مبادرت نمایید و انرژی خود را افزایش دهید!

8. عسل برای محو شدن زخم ها
میتوان از عسل برای التیام و بهبود سریع زخم ها استفاده کرد. بسیاری از این مواد دارای خواص روشن کننده پوست هستند، اما عسل همچنین آنزیمی به نام گلوکز اکسیداز دارد که پراکسید هیدروژن را آزاد می کند.
این کمک خواهد کرد که رنگ زدگی زخم را تسکین دهد. مخلوطی از انتخاب خود را به منطقه آسیب دیده اعمال کنید، مالش دهید و آن را تا آنجا که ممکن است انجام دهید.



9. عسل به عنوان یک درمانگر کاهش بیهوشی

بر اساس تحقیقات، فروکتوز موجود در عسل میتواند به بدن شما کمک کند تا الکل را سریعتر تجزیه کند. بعضی از عسلها را روی نان خود بمالید، یا آن را به چای خود اضافه کنید .

10. عسل برای تسکین آفتاب سوختگی

.
خواص ضد التهابی عسل قرمزی و تورم ناشی از آفتاب سوختگی را کاهش می دهد. شما همچنین می توانید با برخی از ژل آلوئه ورا مخلوط کنید تا ناراحتی را تسکین دهید. فراموش نکنید که کرم های ضد آفتاب را تمام روز، هر روز مصرف کنید!